fbpx

Werken in vdZwet Online

Voor het aanleveren van bestanden, belastingbrieven etc gebruik ik een online dossier waarin je op een veilige manier kan aanleveren.

INLOGGEN

UPLOADEN

GOEDKEUREN

WISSELEN ZAKELIJK-PRIVÉ

Hoe log je in?

Ga naar de inlogpagina van vdZwet Online.

Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord dat je eerder via een aparte e-mail ontvangen hebt.

 

Geen gegevens ontvangen?
Mail dan even naar support@akzwet.nl.

Ben je jouw wachtwoord vergeten?
Deze kan je op de inlogpagina opnieuw opvragen.

Uploaden van bestanden en documenten

Ga naar de inlogpagina van vdZwet Online.

Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord dat je eerder via een aparte e-mail ontvangen hebt.

 

* Kies rechtsboven bij Client jouw bedrijfsnaam of persoonlijke naam
* Ga naar het tabblad Dossier
* Kies voor de map met jouw eigen naar of bedrijfsnaam
* Klik op de map ‘aangeleverde documenten’
* Kies de juiste map ‘administratie’ of ‘inkomstenbelasting’
* Klik op de map met het juiste jaartal
* Klik op de groene knop rechtsboven ‘upload’
* Kies voor ‘uploaden losse documenten/bestanden’
* Zorg dat het vinkje aanstaat voor het verzenden van een melding
* Zet zo veel mogelijk van de aan te leveren bestanden in het scherm
* Klik op de groene knop ‘uploaden’ onderaan het scherm

Ik krijg nu automatisch bericht dat jij bestanden voor mij klaar gezet hebt.

 

Zie je het onderdeel dossier niet of kan je niet uploaden?
Mail dan even naar support@akzwet.nl.

Ben je jouw wachtwoord vergeten?
Deze kan je op de inlogpagina opnieuw opvragen.

Goedkeuren van aangiften

Ga naar de inlogpagina van vdZwet Online. Log in met het eerder ontvangen gebruikersnaam en wachtwoord.

* Controleer of rechtsboven bij Client de juiste naam staat (BTW, VPB en ICP aangiften zijn onder jouw bedrijfsnaam, IB aangiften en toeslagen gaan onder jouw eigen naam)
* Klik op de homepagina op de titel van het goed te keuren bestand
* Klik op de groene knop ‘akkoord’
* Kies er in het po-up scherm voor om het document te bekijken
* Sluit het bestand met het kruisje rechtsboven naast het bestand wanneer je deze bekeken hebt.
* Het systeem zal je vragen om op de groene knop in de pop-up te klikken wanneer jij akkoord bent. Ben je niet akkoord dan sluit je het bestand en klik je in de regel op de rode knop ‘niet akkoord’.

* Heb je ‘akkoord’ aangeklikt dan zal het systeem je vragen om in stap 2 jouw keuze te bevestigen.
* Doorloop de betreffende stappen en klik op de groene knop ‘documenten verzenden’

Moet ik het bestand eerst bekeken hebben voordat ik kan goed- of afkeuren?
Ja dat klopt. Voordat je akkoord kan geven moet je het bestand bekeken hebben. Dit is een ingebouwde veiligheid zodat wij er zeker van zijn dat jij weet waar jij jouw goedkeuring voor geeft. Afkeuren kan altijd per direct al.

Heb je een vraag over de aangifte?
In de regel van het betreffende document zie je rechts van de rode knop de link ‘vraag?’; gebruik deze als je een vraag hebt over de betreffende aangifte. Wij ontvangen dan vanuit het systeem jouw vraag met de juiste gegevens erbij!

Wisselen van dashboard

Ga naar de inlogpagina van vdZwet Online. Log in met het eerder ontvangen gebruikersnaam en wachtwoord.

* Controleer rechtsboven bij Client welke naam er staat.
Bedrijfsnaam voor: BTW, VPB, loonbelasting en ICP aangiften
Jouw eigen naam: IB aangiften, middeling berekeningen en toeslagen
* Om te wisselen klik je in de balk rechtsboven op de getoonde naam 
* Klik op de naam van het dashboard dat je zoekt
* Je komt nu op het dashboard van de gekozen ‘Client’ uit.

Ik heb geen keuze tussen Cliënten.
Het kan zijn dat wij alleen het bedrijf of alleen jou persoonlijke omgeving aan maken als wij alleen daarvoor werkzaamheden hoeven te doen. Wij proberen het systeem zo overzichtelijk mogelijk voor je te houden.

0